گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساماندهی

خانه » ریپورتاژ » مراقبت های بعد از جراحی زیبایی دماغ
مراقبت های بعد از جراحی زیبایی دماغ

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی دماغ

جراحی زیبایی دماغ با اعمال یک سری تغییرات ظاهری در فرم دماغ انجام می شود. این نوع جراحی صرفا برای زیبایی بینی انجام می شود و جنبه درمانی ندارد. امروزه و با پیشرفت علم پزشکی، داشتن بینی خوش فرم و فانتزی دیگر یک رویا نیست. در موارد بسیار زیادی افراد فقط برای این که بینی عروسکی و فانتزی داشته باشند، اقدام به انجام جراحی زیبایی دماغ خود می کنند. زمانی که جراحی توسط یک پزشک کاربلد و باتجربه انجام شود، نتیجه بعد از عمل دقیقا همان چیزی است که بیمار انتظار آن را داشته و برای وی کاملا رضایت بخش است.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی دماغ

مراقبت های بعد از عمل بینی

بعد از جراحی زیبایی دماغ شما باید یک دوره نقاهت بعد از عمل جراحی را بگذرانید. در این مدت با رعایت کردن مراقبت های بعد از عمل، به سلامت خود کمک بزرگی کرده اید. شاید بپرسید بعد از عمل بینی چه مراقبت هایی لازم است؟ با ما همراه باشید تا این مراقبت ها را بیان کنیم.

  • اولین مراقبت بعد از جراحی بینی، استراحت است. شما باید یک روز کامل استراحت داشته باشید و هیچ نوع فعالیتی انجام ندهید.
  • قبل از خارج کردن تامپون ها باید به مدت ۴۸ ساعت کمپرس یخ استفاده کنید. این کار را هر ۲ ساعت یک بار به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید تا تمامی ورم ها و کبودی ها کاهش پیدا کند.
  • بعد از در آوردن تامپون ها به مدت ۲۰ دقیقه و طی ۴۸ ساعت کمپرس گرم استفاده کنید. کمپرس گرم را مستقیما بر روی کبودی ها بگذارید.
  • دو عدد بالش زیر سرتان بگذارید و به حالت نیمه نشسته استراحت کنید. از انجام هر نوع فعالیت شدیدی امتناع کنید و تا یک هفته با همین روال استراحت کنید.
  • آدامس و سایر خوردنی هایی که نیاز به جویدن زیاد دارند را در این مدت کنار بگذارید. سعی کنید غذاهای نرم و میکس شده استفاده کنید. به خصوص در هفته اول
  • دندان هایتان را بسیار آرام مسواک بزنید. هرگز فین نکنید. از عینک استفاده نکنید.

به طور کلی شما باید این مراقبت ها را طی یک ماه و به خصوص در هفته اول داشته باشید. هرگز سرتان را به مدت طولانی به پایین خم نکنید. اجسام سنگین جا به جا نکنید و کلا حرکات سنگین و اضافی نداشته باشید. هرگز در این دوران تلاش نکنید که مخاط بینی و یا لخته خون ها را از بینی خارج کنید. در کل باید خیلی محتاطانه عمل کنید.

بعد از جراحی زیبایی دماغ به توصیه های پزشک عمل کنید

انحراف بینی چه علائمی دارد؟

زمانی که دیواره نازک بینی به یک سمت منحرف می شود، انحراف بینی اتفاق می افتد. در پی انحراف بینی، یکی از سوراخ های بینی کوچک تر می شود و اگر انحراف شدید باشد، تنفس دچار اختلال میشود. اختلال در تنفس مشکلات فراوانی را به دنبال دارد. از جمله آن می توان به خشکی جریان هوایی در بینی، پوسته پوسته شدن بینی، اختلال در نفس کشیدن و در بعضی مواقع خونریزی اشاره کرد. تنها راه درمان انحراف بینی، جراحی بینی است. این مشکل با مصرف دارو برطرف نمی شود و باید عمل جراحی انجام دهید. شما می توانید در کنار جراحی زیبایی دماغ، مشکل انحراف بینی خود را نیز برطرف کنید.

 

باکس دانلود
    برای دانلود روی گزینه مورد نظر کلیک کنید
اشتراک گذاری مطلب

میزبانی وب و طراحی سایت : پدیده پیشتاز آینده